• Belangrijke mededeling! Met ingang van heden is ons WHATSAPP NUMMER veranderd naar 0182 - 20 00 11.Wilt u ons liever bellen? Dat kan op ons bekende nummer 0182 - 52 19 79. Uiteraard blijven we ook per e-mail bereikbaar op info@tandartspraktijkgouda.nl

  • Tarieven & betalen

     

    Wanneer u een grotere tandheelkundige ingreep nodig heeft die meer dan €250,- kost, krijgt u vooraf een prijsopgave. Op deze manier weet u van tevoren waar u aan toe bent.

    De tarieven voor materiaal- en techniekkosten vindt u hier.

    Wat vergoedt uw verzekering?

    De verzekeraars bepalen in hun (aanvullende) verzekering welke vergoedingen er zijn voor de tandheelkundige behandelingen. Een aantal verzekeraars vergoedt alle kosten tot een bepaald bedrag. Andere verzekeraars hanteren een maximale vergoeding per behandeling. Dat kan betekenen dat wanneer een behandeling hoger uitkomt dan de maximale vergoeding, u als patiënt het verschil moet bijbetalen. Kijk dus goed naar de vergoeding voor tandheelkundige zorg in uw verzekeringsvoorwaarden. Informatie over aanvullende verzekeringen vindt u op hier.

    Verder wordt de behandeling van kinderen tot 18 jaar volledig vergoed vanuit de basisverzekering. 

    Patiënt worden

    Wilt u patiënt worden? Wij nemen zowel nieuwe patiënten aan bij de tandarts als bij de mondhygiënist. Schrijft u zich in via:

    info@tandartspraktijkgouda.nl
    0182- 521979

    De rekening

    De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code. En aan elke code is een tarief gekoppeld.

    We hebben onze debiteurenadministratie uitbesteed aan mijnandersnota.nl. Dat betekent dat zij namens ons facturen innen en versturen. De declaratie die ze via ons ontvangen, wordt direct ingediend bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt dus alleen een factuur van hen als uw zorgverzekeraar de kosten voor uw behandeling niet (volledig) vergoedt. MijnAndersnota.nl verstuurt de facturen het liefst per e-mail. Dat is beter voor het milieu en brengt minder kosten met zich mee. Om de facturatie vlekkeloos te laten verlopen, verzoeken wij u vriendelijk om uw meest recente contactgegevens aan de balie door te geven.

    Graag vragen wij namens hen uw aandacht voor het volgende:

    •  U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van uw juiste (e-mail) adresgegevens. Geef eventuele wijzigingen dan ook z.s.m. aan ons door!
    • De eerste factur van mijnAndersnota.nl kan in uw spambox terecht komen. Check daarom de dagen na uw behandeling ook daar of u een factuur heeft ontvangen.
    • We adviseren u het e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek. Zo zorgt u dat berichten van onze factoringpartner in uw reguliere inbox terecht komen.
    • Indien u geen toegangscode per SMS ontvangt, dan beschikken wij hoogst waarschijnlijk niet over uw meest recente mobiele telefoonnummer.
    • Downloadt u de factuur vanaf een mobiel apparaat? In dat geval wordt de factuur weergegeven in uw map Downloads/Bestanden. Ga dus naar een van deze mappen als de factuur na het downloaden niet birect in uw scherm verschijnt. Het kan ook zijn dat de factuur als pdf-bestand links onderin uw scherm verschijnt.
    • U regelt al uw factuurzaken eenvoudig via www.mijnAndernota.nl Of stuur een e-mail naar service@mijnAndersnota.nl . Liever persoonlijk contact? Het service team van mijnAndersnota.nl staat u op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur graag te woord via 085-7606262.

    Vragen over uw rekening

    Voor vragen over uw rekening kunt u contact opnemen met onze praktijk. Voor algemene informatie over behandelingen en tarieven kunt u ook terecht bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP).

    Betaalwijzen

    De factuur krijgt u van de praktijk. Deze kunt u op de volgende wijze betalen:

    • Contant
    • Per pin
    • Via eenmalige incasso

    Betalingsvoorwaarden

    Op de betalingen in onze praktijk zijn de betalingsvoorwaarden van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der tandheelkunde (KNMT) van toepassing. Betalingsvoorwaarden KNMT

    Verzekeringen

    U kunt zich bij vele verzekeraars voor tandheelkundige zorg verzekeren. Graag verwijzen wij u voor informatie over verzekeringen en de verschillen in dekking naar www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen/verzekeren-tegen-tandartskosten.

    Veelgestelde vragen

    Wat wordt door de verzekering vergoed?

    Er is een verschil in wat vergoed wordt voor kinderen tot 18 jaar en wat vergoed wordt voor volwassenen. Kosten voor de jeugd (met uitzondering van kronen, bruggen en orthodontie) worden over het algemeen volledig vergoed. Er zijn afspraken gemaakt met verzekeraars waardoor de kans klein is dat er voor de zorg aan jeugdigen moet worden bijbetaald. Het grootste deel van de zorg voor volwassenen valt niet in de basisverzekering. Als u een aanvullende verzekering hebt afgesloten, dan kunt u een vergoeding krijgen per behandeling. De verzekeraar bepaalt welke vergoedingen er zijn. De ene verzekeraar vergoed alle kosten tot een bepaald bedrag, de andere verzekeraar vergoedt een maximale vergoeding per behandeling. Vragen hierover kunt u stellen bij uw verzekeraar. Ook op allesoverhetgebit.nl kunt u nagaan welke vergoeding u krijgt van uw verzekeraar.  

    Kan ik van tevoren uitzoeken hoeveel ik voor de behandeling moet betalen?

    Ja. Op onze praktijkwebsite en in de wachtkamer vindt u de tarievenlijst van onze praktijk. Het is mogelijk dat ik er voor een behandeling voor kies om af te wijken van de tarievenlijst. Op de tarievenlijst geef ik aan welke redenen daarvoor zijn in deze praktijk. Bij grote, complexe of dure behandelingen krijgt u vooraf een prijsopgave. Zo weet u van te voren wat u kunt verwachten.

    Hoe weet ik welke behandelingen de tandarts of orthodontist uitvoert?

    De tandarts, orthodontist of mondhygiënist informeert u vooraf over de verschillende behandelingen(prestaties). Op de praktijkwebsite vindt u uitgebreide informatie over de behandelmethoden en de daarbij behorende tarieven. Op allesoverhetgebit.nl is een lijst met behandelingen en een uitgebreide toelichting te vinden.

    Hoe kan ik zien door wie ik behandeld word en welke taak diegene heeft?

    De tandheelkundige zorg wordt uitgevoerd door verschillende tandheelkundig zorgverleners. Deze hebben ieder hun eigen taken en bevoegdheden. In onze praktijk vindt u op de website een overzicht van de medewerkers in de praktijk. Op onze naambadge staat, naast onze naam, ook wat onze functie is in de praktijk. Is het voor u niet duidelijk? Aarzel dan niet en vraag het aan diegene die u behandelt. Meer informatie over de taken en bevoegdheden van de leden van het tandheelkundig team en beroepen in de tandheelkunde vindt men op www.allesoverhetgebit.nl onder alles over de tandartspraktijk.

    Waar is meer informatie te vinden over behandelmogelijkheden?

    Meer informatie over aandoeningen, tandheelkundige behandelingen, alternatieven voor behandelingen en tips voor een gezonde mond is te vinden op www.allesoverhetgebit.nl. De tandarts, orthodontist of mondhygiënist kan informeren over behandelmogelijkheden die passen bij uw persoonlijke situatie.

    Bij mijn vorige tandarts duurde een periodieke controle maar 5 minuten, waarom duurt dat bij jullie zo lang?

    Wij reserveren voor al onze cliënten 30 minuten. In die tijd wordt uw gehele gebit professioneel gereinigd en krijgt u uitleg over hoe u zelf uw gebit het beste kunt onderhouden. Wij geloven heel sterk in preventie; voorkomen is beter dan genezen. Daarnaast wordt uw gebit ook nog gecontroleerd. U hoeft dus maar een keer te komen.

    Andere vragen?

    Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u natuurlijk ook contact opnemen met onze praktijk. Of vraag naar de informatiefolder wanneer u onze praktijk bezoekt.

    Patiënt worden

    Wilt u patiënt worden bij onze praktijk? U bent van harte welkom. Een eerste afspraak is meestal mogelijk binnen 1 week. Als u wilt, kunt u een kennismakingsgesprek met één van onze teamleden voeren. Wij geven u ook graag een rondleiding om u wegwijs te maken in onze praktijk. We spreken Nederlands / We speak English / We spreken Farsi.

    Tandartspraktijk Gouda

    De tandarts en het team van Tandartspraktijk Gouda bieden u zorg, persoonlijke aandacht en adviezen voor uw mond en gebit. Want goede mondverzorging is belangrijk. Voor een eerste indruk èn voor uw gezondheid.

    Contactgegevens

    Noothoven van Goorstraat 63
    28016 RE Gouda

    0182 - 521 979
    info@tandartspraktijkgouda.nl
      0182 - 20 00 11 (alleen WhatsApp)

    Spoed

    Bij pijn die is ontstaan door ernstige trauma’s of bloedingen  of andere spoedeisende complicaties, belt u tijdens en buiten openingstijden naar Dental 365, Lekkenburg 2102 te Gouda:

    085 - 018 944 4